PoleDance Piagrina – Tanssistudio

Tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset

Kaikki tunnit ovat pienryhmä opetusta rennossa ilmapiirissä jossa jokainen saa treenata omien tavoitteidensa ja tasonsa mukaan ammattitaitoisessa opetuksessa. Lajit sopivat kaikille perusterveille henkilöille ikään, kokoon tai kuntoon katsomatta. Lajeja harrastetaan myös erityisryhmissä ja Para Pole sarjoissa joten mikään ei ole este mutta harjoitukset täytyy vain rakentaa eri tavalla. Kerrothan ohjaajalle etukäteen erilaisista vammoista ja rajoitteista jotta osaamme ohjata sinua niiden vaatimalla tavalla. Mikäli perustunneilla käyminen tuntuu haastavalta voit myös tilata yksityis tai pienryhmä opetusta.

 

AIKUISET

Tankotanssi / Pole Sport / Pole Acro
-Tangolla ja sen avulla tehtäviä akrobatia liikkeitä. Tunteja kaiken tasoisille alkeista- edistyneisiin. Tunneilla max. 12 oppilasta kerralla
Kesto: 60 min

Taso 1

Alkeistason tunti;

Helppoja pyörähdyksiä ja liikesarjoja, pitoja ja voimaharjoitteita. Ensi harjoitteita kohti inversiota eli ylösalaisin olemista. Kehitämme kehonhallintaa ja koordinaatiota.

Taso 2

Keskitason tunti. Pyörähdyksiä, useamman liikkeen sarjoja. Inversioiden harjoittelua ja

Taso 2-3 

Jatkotason tunti. Siirrymme harjoittelemaan iversioista seuraavaa vaihetta eli voimaa käsien varassa tehtäviin liikkeisiin kuten Aishaan. Teemme liikesarjoja ja erilaisia helppoja flip-harjoituksia. Voit siirtyä tunnille rohkeasti 2 tasolta kun invertointi alkaa sujua. Voit myös treenata tunnilla oman tason mukaan ja käydä hakemassa haastetta

TEEMATUNNIT

Pole Power

-Pole Workout tunnilla hyödynnetään tankotanssitankoa lihaskunnon parantamisessa! Mahtava tapa kehittää voimaa uusia temppuja varten  Liikkeet tähtäävät erityisesti tankoilu kunnon kasvattamiseen, mutta liikkeistä on hyötyä myös muissa lajeissa . Jos salilla käynti alkaa puuduttaa tai kaipaat siihen vaihtelua niin tämä on juuri sinulle!Sopii myös erityisesti miehille.
Tunnin rakenne: alkulämmittely 10 min, lihaskunto-osio 30 min, lyhyt tankosarja n. 10 min, palauttelu n. 10 min
Varusteiksi shortsit, toppi/t-paita ja juomapullo

Pole Spin

Spinnitankotunnilla tutustutaan pyörivän tangon saloihin. Tunti on tarkoitettu kaikentasoisille tankoilijoille! Tunnilla käydään läpi spinnitangon käyttöä ihan alkeista alkaen ja edetään open level tyyppisesti. Shortsit kannattaa olla mukana tunnilla!!
HUOM!! Moni tuttukin liike tulee spinnitangolla lennokkaammaksi ja näyttävämmäksi!

Pole Flow

-Flow tunnilla tehdään yksi sarja, jossa yhdistetään liikkeet sulavaksi kokonaisuudeksi. Tarkoituksena on päästä nauttimaan liikkeiden yhdistämisen tuomasta liikkeen jatkuvuudesta! Sarjan liikkeet käydään myös yksitellen huolellisesti läpi!! Ennen Flow tunnille tuloa kannattaa käydä ainakin muutamalla Pole 1 / alkeet tunnilla.

Pole Choreo

-Koreografiatunnilla tehdään lyhyt koreografia musiikin mukaan. Koreografian liikkeet käydään myös yksitellen huolellisesti läpi!! Ennen tunnille tuloa kannattaa käydä ainakin muutamalla Pole 1 / alkeet tunnilla.

RollerPole

Rullaluistimilla tankoilua! Suosittua Amerikassa ja Australiassa mutta nyt myös Suomessa Poledanse Piagrina studiolla. Rullaluistimet luovat sopivasti haastetta niin alkeistasolle kuin edistyneille. Invertti ei ole yhtään niin helppo rullikset jalassa. Spinnitkin saavat ihan uuden ulottuvuuden rullaluistimilla. Saatikka silloin kun tanko pyörii. Suosittelemme polvisuijia, kyynersuojia ja kypärää aloittelijoille. RollerPolessa tulee takuu varmasti lämmin ja kunto kohoaa.

 

VAUVA & VANHEMPI TOUHUTUNTI

Mikä vauva touhutunti?

Soveltuu 3 kk eteenpäin oleville vauvoille, jotka osaavat kannatella päätään.
Mieluiten n. 30 min ruokailun jälkeen.
Yhteistä tekemistä jossa liikutaan lapsen ehdoilla.
Hypittelyt, sylittelyt ja keinuttelut auttavat aivojen ja hermoston kehittymistä sekä lisää tasapaino elimestä tulevia viestejä.
Liikkeet, harjoitukset ja temput on suunniteltu niin että ne soveltuvat äideille joilla on lupa aloittaa kevyt palauttava harjoittelu. Tämä ei silti tarkoita etteikö isätkin voisi osallistua lapsen kanssa. Haastetasoa saadaan kyllä nostettua hieman liikettä muuttamalla.
Vaihtelevat teemat; akrobatia, ilmajooga, tasapainoilu, jumppapallo, jooga… Toiveita ja ideoita otetaan myös vastaan. Mitä sä haluaisit touhuta? P.S. ei tartte osata laulaa tai leikkiä piirissä.

 

 

LASTEN TUNNIT

Pole Acro Kids tunnit n.7 v. -13>
Lapsille sopivat tankoakrobatia tunnit joilla harjoitellaan tankotanssin tekniikkaa ja akrobatiaa.
Tehdään pari ja ryhmätemppuja tangolla sekä tanssillisia harjoituksia että improvisaatio harjoituksia tangon kanssa.
Max. 12 oppilasta tunnilla.
Kesto: 60 min

Taso 1 alkeet

Ei vaadi minkäänlaista kokemusta liikunnasta tai lajista.

Taso 1-2 alkeisjatko 

Sopii alkeiskurssilla käyneille tai vahvan liikuntataustan muista lajeista omaavalle tai muuten ketterälle kiipeilijälle.

Taso 2 jatkotaso

Vaatimuksena invertin osaaminen josta lähdemme harjoittelemaan vaikeampia temppuja ja liikesarjoja.

Lasten tempputunti/ Pole acro 4-7 v.
Harjoitellaan ikään sopivia koordinaatiota ja kehonhallintaa kehittäviä harjoituksia, perusakrobatia temppuja permannolla sekä muita salin välineitä apuna käyttäen. Muun muassa tankoja kiipeämisharjoituksiin ja paritemppujen tekemiseen. Jokaisen tunnin alkuun teemme akrobaattisia ja tasapainoilua vaativia harjoituksia tukevan alkuleikin ja lämmittelyn. Tarkoitus on luoda osallistujille hauska ja mieluinen tempputuokio mihin lapset mielellään tulevat kerran viikossa harjoittelemaan.
Sopii kaikille temppuilusta ja akrobatiasta kiinnostuneille. Sopii hyvin ensimmäiseksi harrastukseksi.
Tunnille otetaan maksimissaan 8 lasta
Kesto: 45 min

 

ILMA-TUNNIT

Ilmajooga

Ilmajooga yhdistää perinteisen joogaharjoittelun ilma-akrobatiaan. Ilmajoogassa käytetään välineenä kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn pitkän kangaslenkin varaan voidaan tukea kehon painoa, ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti.
ilmajooga on suhteellisen uusi laji, ja sen ensimmäiset tunnit on pidetty New Yorkissa. Ilmajooga kehittää keskivartalon syviä lihaksia ja kehonhallintaa sekä avaa tehokkaasti selän sekä niska- ja hartiaseudun jäykkyyksiä.
Muista ennen tunnille tuloa leikata kynnet ja ottaa korut sekä vetoketjuja ja metallia sisältävät vaatteet pois jotka voisivat vahingoittaa kangasta. Hyvä harjoitusvaate on ihonmyötäiset housut ja pitkähihainen ihonmyötäinen paita. Ota itsellesi myös siistit sukat joilla voit tehdä harjoituksia.
Ei mieluusti tekokynsiä tai muuten pitkiä kynsiä jotka voivat repiä kangasta. Pienikin palkeenkieli kankaassa aiheuttaa herkästi sen että kangas ei ole enää turvallinen ja käyttökelpoinen. joten haluamme säilyttää välineet ehjinä ja vähentää kulutusta ja uusien ostamista.

Sopii lähes kaikille perusterveille henkilöille.
Keskustelethan lääkärisi kanssa ilmajoogan sopivuudesta sinulle näissä tapauksissa.
-olet raskaana.
-sinulla on sydänongelmia.
-sinulla on korkea tai matala verenpaine
-sinulla on akuutteja selkäkipuja tai -ongelmia
Inversioiden eli ylösalaisin tehtävien liikkeiden välttämistä suositellaan tietyissä selkävaivoissa, silmänpainetaudista tai muista sairauksista missä pääalaspäin roikkuminen ei ole hyväksi. Keskustele lääkärin ja ohjaajan kanssa aiheesta.
Jokainen osallistuu tunneille tietäen että studion puolesta oppilailla ei ole tapaturma vakuutusta vaan se täytyy olla itsellä. Mikäli sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua vakuutuksen hankkimisessa me voimme neuvoa sinua. Vastuuvapautuslomake!

 

Ilma-akrobatia

ilma-akrobatia tunnilla lähdetään lajien alkeista liikkeelle. Ensisijaisesti harjoittelemme Rengastrapetsilla tehtäviä liikkeitä. Välillä tehdään myös kankailla sekä Hammock kankaalla joita käytetään myös ilmajoogassa. Eri välineitä pääsee kokeilemaan tietyillä tunneilla. Kysynnän ja toiveiden mukaan lisäämme laji/väline tarjontaa.

 

MUUT:

Tuoliakrobatia
-Tuoliakrobatiassa harjoitellaan akrobatia liikkeitä tuolin kanssa tehtynä sekä teemme tanssillisia harjoituksia tuolin kanssa ja koreogafiaa missä yhdistyvät tanssi ja tuoliakrobatia.
Kesto: 60 min

 

Akrobatia
kesto: 60 min
Tunnilla on jokaisella kerralla eri teema. Yhtenä kertana harjoitellaan päälläseisontaa toisena käsilläseisontaa, kolmantena pariakrobatiaa ja pyramideja. Tämä tunti sopii kaikille jotka haluavat monipuolisesti kokeilla ja harjoitella akrobatiaa. Suositellaan tankotanssitunneilla kävijöille oheistreeniksi tukemaan tankotanssitemppujen harjoittelua. Käsilläseisonta on avain moneen kehonhallinnalliseen temppuun. Tunneilla toimii vieraileva ohjaaja jolta ei koskaan ideat lopu kesken. Hän kävelee vaikka siltakaadossa portaat alhaalta ylös.

PD Yoga Wheel
kesto: 60 min
Kehonhuoltoa, rentoutumista, lihaskuntoharjoittelua, tasapainoa, notkeutta ja kehonavausta Yoga Wheelin avulla tehtäviä harjoituksia. Akrobaattisemmat temput jätetään perustunneilla vähemmälle mutta akrobatia tunneilla ja edistyneiden tunneilla luvassa niitäkin. Kuuntelemme oppilaiden toiveita ja rakennamme tunteja niiden mukaan. Yoga Wheel toimii myös pariharjoituksissa hyvänä apuvälineenä.

 

Astangajooga

 

Mitä pitää huomioida kun tulen tunnille?

1. Halu oppia.
2. Shortsit ja pitkät housut tai säärystimet lämmittelyä varten varsinkin talvella. Ei vetoketjuja tai muita metallisia osio vaatteissa tangolla tai ilmajooga kankaissa.
3. Vesipullo & pikkupyyhe.
4. Ihoa ei kannata rasvata edellisen suihkukerran jälkeen. Rasva vaikeuttaa pitoa ja pilaa tangon. (ei koske tankotanssin soveltuvia rasvoja). Kädet kannattaa pestä aina ennen tunnille tuloa. Vältä kuitenkin öljypohjaisia saippuoita.
5. Korut pois ja napakoru teipattu piiloon varsinkin jatkotason tunneilla. -Korut oivat satuttaa tehdessä sinua ja vahingoittavat tankoa. Myös metalliset ulokkeet vaatteissa kuten vetoketju tekevät pahaa jälkeä tangolle.
6. Tarkista että tapaturmavakuutuksesi on voimassa ja se kattaa tankotanssin/akrobatian! Harrastus/kilpailuvakuutuksia lajiin saa mm. lajiliiton sivujen kautta. Useammat vakuutusyhtiöt tarjoavat harrastajille edullisia vakuutuksia. Tunnille tulija hyväksyy nämä ehdot ja vastuuvapautuslomakkeen. Ohjaajamme on koulutettu toimimaan turvallisuus edellä ja oppilaiden tulee noudattaa harjoituksissa heidän ohjeitaan eikä suinpäin sukeltaa tehtäviin joita ohjaaja ei ole neuvonut. Mikäli oppilas ei noudata ohjeita / turvallisuus sääntöjä on ohjaajalla oikeus siirtää oppilas tunnilta sivuun tai lopulta poistaa kokonaan tunnilta, mikäli oppilas on vaaraksi omalle tai muiden turvallisuudelle.

 

Tiedustelut ja ilmoittautumiset sähköpostitse osoitteeseen piagrina (a) gmail.com tai puhelimitse 040 757 7307 / Studio. Pidämme myös tilauksesta tunteja ryhmille, kuten polttariporukoille, sekä halutessasi myös yksityistunteja. Kysy lisää!